بیزینس کوچینگ
Business coaching
بیزینس کوچینگ: یک روش علمی برای بهبود عملکرد کسب و کارها
بیزینس کوچینگ به عنوان یکی از روشهای حرفهای بهبود عملکرد کسب و کارها شناخته میشود. این روش با استفاده از یک کوچ حرفهای، کسب و کارها را در بهبود عملکرد، افزایش سودآوری و بهبود کیفیت خدمات و محصولات به کمک تجربیات و دانش خود، هدایت میکند.
در مطالعات علمی انجام شده در حوزه بیزینس کوچینگ، اثربخشی این روش در بهبود عملکرد کسب و کارها بررسی شده است. یک مطالعه از محققین سوئدی نشان داده است که استفاده از بیزینس کوچینگ، باعث بهبود رضایتمندی مشتریان، افزایش عملکرد کارکنان و بهبود سودآوری کسب و کارها میشود. (Molander & Lundberg, 2010)
در مطالعه دیگری که در ایالات متحده آمریکا انجام شده، نتایجی مشابه به دست آمده است. این مطالعه نشان داده است که استفاده از بیزینس کوچینگ، باعث بهبود مهارتهای رهبری کارکنان و بهبود روابط بین کارکنان و مدیران میشود. (Jones, Woods, & Guillaume, 2016)
بنابراین، مطالعات علمی نشان میدهند که بیزینس کوچینگ به عنوان یک روش علمی، باعث بهبود عملکرد کسب و کارها و بهبود کیفیت خدمات و محصولات آنها میشود.
منابع: Molander, B., & Lundberg, C. (2010). Business coaching effectiveness: A systematic review. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 3(2), 114-129.
Jones, R. J., Woods, S. A., & Guillaume, Y. R. (2016). The effectiveness of workplace coaching: A meta-analysis of learning and performance outcomes from coaching. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 89(2), 249-
بیزینس کوچ چه کاری انجام میدهد ؟
بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک می کند تا بتواند :
- کسب و کار خود را به شیوه ای سودآور و پایدار رشد دهد.
- نقاط کور کسب و کار دیده شود و برنامه های قابل اجرا ایجاد گردد.
- بر نقاط قوت کسب و کار تایید و نقاط ضعف کاسته گردد.
- تصمیمات تجاری بهتر گرفته شود.
- چشم انداز عالی در نظر گرفته شود.