10 روش برای افزایش بهره وری و توسعه فردی

10 روش برای افزایش بهره وری

آیا از داشتن کارهای باز، وظایف بی‌پایان کاری و خانوادگی، و فرصت های از دست رفته، که همگی با سبک زندگی ناسالم و بی‌تحرک درآمیخته‌اند، خسته و خسته شده‌اید؟ آیا می خواهید بهره وری خود را افزایش دهید؟

بیایید ببینیم بهره وری چیست و چه قدم هایی می توانید بردارید تا  بهره وری خود را افزایش دهید.

تعاریف بی‌شماری از بهره‌وری وجود دارد، اما من فکر می‌کنم که این تعاریف در کلمات مایکل هایت به بهترین شکل بیان می‌شود:

بهره وری به معنای انجام کار کمتر  و به دست آوردن بیشتر است.

مایکل هایت

همه چیز در مورد این است که بفهمیم چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست.

این یک جعبه ابزار برای انجام کارها است.

برخی از اصول اثبات شده به سادگی کار می کنند.

  • هیپ هاپ و بهره وری چه مشترکاتی دارند؟
  • چگونه سیستم بهره وری خود را راه اندازی و حفظ کنید
  • چه روتین هایی شما را شکست ناپذیر می کند
  • مزیت ناعادلانه ای که از نادیده گرفتن ایمیل و رسانه های اجتماعی ناشی می شود
  • عوامل افزایش بهره وری چیست؟
  • چگونه یک طرز فکر سازنده را اتخاذ کنیم
  • راز سس افزایش بهره وری چیست؟

نقشه راه 10 مرحله ای افزایش بهره وری شما

مرحله 1. ایجاد یک سیستم بهره وری

مرحله 2. سلاح خود را انتخاب کنید

مرحله 3. یک بررسی هفتگی انجام دهید

مرحله 4. عادات خوب را ایجاد کنید

مرحله 5. روال صبحگاهی خود را تنظیم کنید

مرحله 6. ایمیل و رسانه های اجتماعی را ممنوع کنید

مرحله 7. تبعیض قائل نشوید، فقط حذف کنید

مرحله 8. سه تفنگدار را شناسایی کنید

مرحله 9. دستیاران خود را شناسایی کنید

مرحله 10. دیوانه وار آزمایش کنید

وقتی نوبت به بهره‌وری می‌رسد، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که همه چیز مربوط به فهرست کارها و برنامه‌های شماست. در حالی که جنبه فناوری بسیار مهم است، پایه محکم بهره وری در سمت دیگر کمین کرده است…

اصول بهره وری

KRS-One کهنه کار هیپ هاپ 9 عنصر هیپ هاپ را شناسایی می کند و استدلال می کند که هیپ هاپ راهی برای مشاهده جهان است:

رپ کاری است که شما انجام می دهید! هیپ هاپ چیزی است که شما زندگی می کنید!

چیزی که من در طول این سالها متوجه شدم چیزی بسیار مشابه است:

بهره وری چیزی است که شما زندگی می کنید!

عنصر 9+1 برای افزایش بهره وری شما وجود دارد.

مراحل زیر درد شما را کاهش می دهد و به مرور زمان درک شما از دنیای خود را تغییر می دهد. من اعلام نمی کنم که تمام مراحل زیر ایده های من است. با این حال، آنچه من ادعا می کنم این است که آنها منحنی یادگیری من را منعکس می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هر مرحله بر اساس مرحله قبلی است. ب

مرحله 1. ایجاد یک سیستم بهره وری

اولین قدم برای افزایش بهره وری این است که خودتان و خودتان را بسازید سیستم بهره وری قابل اعتماد شما 24/7 از سیستم خود استفاده می کنید تا چیزهایی را از ذهن خود خارج کنید تا دیگر هیچ ایده، ضرب الاجل یا یادداشتی را از دست ندهید.

چند مدل را در اینجا پیدا خواهید کرد، که از بین آنها Getting Things Done (GTD) دیوید آلن بسیار محبوب است.

GTD چارچوبی است که یک سیستم مدیریت کار و زندگی را برای بهره وری بدون استرس ارائه می دهد.

تا زمانی که همه چیز را در ذهن خود نگه دارید، ظرفیت مغز خود را محدود می کنید. آن را به عنوان حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) در رایانه خود در نظر بگیرید: هنگامی که رایانه خود را خاموش می کنید، داده ها از بین می روند – RAM فقط برای ذخیره سازی موقت استفاده می شود. GTD فرض می‌کند که شما بلافاصله هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد، از وظایف گرفته تا برنامه‌ها و ایده‌ها، یادداشت می‌کنید تا RAM ذهنی خود را آزاد کنید.

سپس، تمام اطلاعات دریافتی خود را در دو بعد سازماندهی می کنید:

  1. همه وظایف به یک پروژه خاص تعلق دارند – آن را به عنوان ظرفی برای ذخیره مراحل اقدامی در نظر بگیرید که پروژه را به سمت تکمیل سوق می دهد.
  2. هر کار در یک پروژه معین را می توان بر اساس زمینه سازماندهی کرد – وظایف دسته ای بر اساس اهمیت، زمان، مکان، واگذارنده و موارد دیگر

این تفکر دو بعدی باعث می شود که شما از بازی جلوتر بمانید.

یک چیز دیگر که باید در نظر داشته باشید: اگر بیش از دو دقیقه طول نکشید، فوراً یک کار را انجام دهید. حتی آن را یادداشت نکنید. فقط انجامش بده!

GTD بسیار قابل تنظیم است و ممکن است به عنوان یک داربست برای ساختن بر روی آن عمل کند.

مرحله 2. سلاح خود را انتخاب کنید

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، شما به یک مکان قابل اعتماد نیاز دارید تا بتوانید چیزها را از ذهن خود بیرون بیاورید، که پیش نیاز افزایش بهره وری شماست. ابزار مدیریت وظیفه در اینجا کاندیدای کاملی است. در زیر لیستی از مزایای عمده آن آمده است:

  • نگران فراموش کردن تعهدات مهم نباشید
  • روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید
  • یک سیستم مدیریت کار و زندگی دریافت کنید—نقاط را بین حوزه های مختلف زندگی بپیوندید
  • به راحتی موارد خود را اولویت بندی کنید
  • سیستم خود را در جیب خود حمل کنید—بیشتر مدیران وظیفه همگام سازی بیدرنگ را از طریق یک سرویس ابری ارائه می دهند تا بتوانید روی یک دستگاه تلفن همراه کار کنید.
  • به راحتی موارد خود را بیابید – کارهای تکمیل شده و پروژه های بایگانی شده را جستجو کنید
  • از الگوهای پروژه استفاده کنید تا بتوانید از اختراع مجدد چرخ جلوگیری کنید
  • بدون پرداختن به کاغذ، مطالب خود را به آرامی اصلاح کنید
  • در یک تیم کار کنید و پروژه های خود را به اشتراک بگذارید

هنوز نگران جزئیات فنی نباشید. به زودی چند ایده ارائه خواهم کرد…

هنگامی که سیستم خود را راه اندازی کردید، باید پروژه های خود را پیگیری کنید. آن وقت است که بررسی هفتگی به صحنه می آید…

مرحله 3. یک بررسی هفتگی انجام دهید

هر سیستم مدریرت انجام کار که به دست دارید بعد از مدتی ، بی فایده است مگر اینکه یک پاکسازی منظم انجام دهید.

بررسی هفتگی یک جلسه یک به یک با خودتان است، زمانی که تمام پروژه ها و تعهدات خود را انجام می دهید و سپس برای اصلاح دوره آماده می شوید. هنگامی که در اعماق سیستم خود فرو می روید، چیزهای بی اهمیت را از بین می برید، و مطمئن شوید که کارهای مهم انجام می شوند.

تمام صندوق‌های ورودی، پروژه‌ها و تعهدات خود را مرور کنید. تقویم خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که کارهای مهم را برنامه ریزی کرده اید و سایر تعهدات را دوباره برنامه ریزی می کنید. پیگیری وظایف برون سپاری شده؛ و بررسی اهداف خود را از دست ندهید.

به تعهد مرور هفتگی خود احترام بگذارید و دیگر مهلت مهمی را از دست نخواهید داد.

مرحله 4. عادات خوب را ایجاد کنید

بهره وری بر این فرض استوار است که عادات ما بر زمان، انرژی و توجه ما حاکم است و هر سه نقشی اساسی در میزان بهره وری ما دارند. ما باید اذعان کنیم که تا حد زیادی اقدامات ما در سیستم خودکار ما کنترل میشود. اما می‌توانیم همه چیز را تغییر دهیم و عادت‌های جدیدی برای افزایش بهره‌وری ایجاد کنیم.

من از اصطلاح ” عادات خوشبختی ” استفاده خواهم کرد، که توسط ریچارد کخ در کتاب اصلی خود، ”  اصل 80/20″ فرموله شده است . منظور من از عادت های شادی، فعالیت های منظمی است که باتری های شما را شارژ می کند. آنچه در زیر می آید فهرستی از عادات شادی است که از ادبیات به همراه برخی از موارد مورد علاقه من، بدون هدف جامع بودن، استخراج شده است:

  • خواندن
  • ورزش
  • مراقبه
  • انعکاس، روزنامه نگاری
  • TWWT (تفکر-هنگام پیاده روی-زمان)
  • TWCT (Thinking-While-Cycling-Time) – بله، مورد علاقه شخصی من!
  • TWRT (Thinking-While-Running-Time)
  • TWBWT (Thinking-While-Baby-Walking-Time) – یکی دیگر از موارد مورد علاقه من!
  • پیوستن مجدد به طبیعت
  • انجام یک کار خیر
  • “کار” خلاقانه (نوشتن، هنر و غیره)
  • صرف ناهار با یک دوست، مربی یا همکار

با تمرین عادات شادی، روزهای شما معنای خود را باز خواهند یافت.

مرحله 5. روال صبحگاهی خود را تنظیم کنید

صبح را با دیر بیدار شدن کوتاه نکنید. به آن به عنوان اصل زندگی نگاه کنید، تا حدی مقدس.

-آرتور شوپنهاور

افراد موفق روال صبح و عصر سختی دارند. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که روال آنها را کپی کنیم. آسان به نظر می رسد، درست است؟

بخش قابل توجهی از روال های صبحگاهی به شدت حول عادات شادی است که در بالا مورد بحث قرار گرفت. افراد سازنده صبح ها می خوانند، ورزش می کنند، مدیتیشن می کنند و یادداشت می کنند. آنها همچنین آب زیادی می نوشند.

هر چند زیاد جدی نگیرید. ورزش و یادداشت روزانه هرگز بخشی از برنامه صبحگاهی من نبوده است. من آنها را در عصر انجام می‌دهم، زیرا به بهترین وجه با برنامه من مطابقت دارد. نکته کلیدی این است که شما آزمایش کنید و فعالیت ها و زمانی را پیدا کنید که با شما طنین انداز می شود.

من معتقدم که بهره وری باید مانند طب شخصی (PM) مورد بررسی قرار گیرد . طبق ویکی‌پدیا، پزشکی شخصی، یک مدل پزشکی است که افراد را به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کند – با تصمیم‌گیری‌های پزشکی، شیوه‌ها، مداخلات و/یا محصولاتی که بر اساس پاسخ پیش‌بینی‌شده یا خطر ابتلا به بیماری برای هر بیمار متناسب می‌شوند.

هک های بهره وری و روتین های صبحگاهی اگر متناسب با نیازهای فردی شما باشد، بهترین کار را خواهند داشت. این چیزی است که من آن را  بهره وری شخصی (PP) می نامم .

بنابراین، یک روتین صبحگاهی ایجاد کنید که با شما همخوانی داشته باشد.

مرحله 6. ایمیل و رسانه های اجتماعی را ممنوع کنید

توصیه شماره یک من در مورد نحوه گذراندن صبح این است که در وهله اول باید از آن اجتناب کنید:
ایمیل را ممنوع کنید!
این قانون واحد می تواند همه چیز را تغییر دهد.
حداقل برای من این کار را کرد.

زمانی را بدون شبکه های اجتماعی مشخص کنید تا مطمئن شوید که کارهای مهم در صبح انجام می شود: اهداف و زشت ترین وظایف شما در این دسته قرار می گیرند.

با پیروی از این رویکرد ساده و اختصاص دو ساعت اول (آن را با آنچه متناسب با برنامه شماست) روز کاری خود را به کارهای مهم اختصاص دهید. وقتی می گویم “روز کاری” منظورم این است: آخر هفته شما برای تفریح ​​است.

مرحله 7. تبعیض قائل نشوید، فقط حذف کنید!

نکته بعدی این است که باید وظایف، فعالیت ها و تعهداتی را که می توانید بدون عواقب جدی رها کنید، شناسایی کنید. این سخت ترین بخش سفر شماست.با این حال، بدون کاهش کارها و فعالیت‌ها، می‌توانید به راحتی به جایی برسید که اکثر مردم در پایان سال خود را پیدا می‌کنند: با اهداف محقق نشده و ناامیدی. مطمئناً شما لیست طولانی کارهایی دارید… با این حال، فیزیک ساده به ما می گوید که نمی توانید همه آن را انجام دهید.

آینده لیست کارهایی که شما فکر می کنید نیست: این لیست کارهایی است که نباید انجام دهید! این یک لیست ساده از وظایفی است که شما با تعیین حد و مرزهای خود، دیگر از انجام آنها خودداری می کنید. لیستی از کارهایی که دیگر انجام نمی دهید تهیه کنید.

من تبعیض قائل نمی شوم، فقط حذف می کنم.

– شاعر بلاق

در نهایت، اغلب، پروژه ها را می توان با 95٪ تحویل داد. کمال گرایی چنان باری ایجاد می کند که در درازمدت جواب نمی دهد.می‌دانم که شما کمال‌گرا هستید، من هم هستم، اما یاد بگیرید که بگذارید همه چیز پیش برود تا فضا و زمان را برای چیزهای مهم‌تر بگذارید. این وظیفه شماست که دوباره تشخیص دهید چه چیزی برای شما مهم است.

تقویت کننده های بهره وری

اگر به فناوری علاقه دارید، از این قسمت لذت خواهید برد. آنچه در زیر آمده است، لیست کوتاهی از برنامه ها برای افزایش بهره وری شما است. (من همه را آزمایش کردم و آنها را مفید یافتم. اینجا هیچ شرکت وابسته ای وجود ندارد. اینها در واقع برنامه های جالبی هستند.) لذت ببرید!

مرحله 8. سه تفنگدار را شناسایی کنید

من توصیه می کنم که سه تفنگدار را شناسایی کنید  : یک ابزار مدیریت کار، یک برنامه یادداشت برداری و یک ابزار نقشه برداری ذهن.

ابزارهای مدیریت وظایف

قبلاً در مورد اهمیت مدیر وظیفه صحبت کردیم. زمان آن فرا رسیده است که سلاح خود را انتخاب کنید: ممکن است با فهرست کردن 8 معیار برای تصمیم گیری شما مفید باشد.

ابزارهای توصیه شده: Nozbe، Asana، MeisterTask، Trello، Todoist

ابزارهای یادداشت برداری

وقتی نوبت به یادداشت برداری می رسد، باید دو گزینه را در نظر بگیرید: استفاده از ابزار دیجیتال یا چشباندن کاغذ. در هر صورت، یک قانون کلی وجود دارد که شما باید موارد قابل اجرا را در مدیر وظیفه خود و هر چیز دیگری را در برنامه یادداشت برداری خود قرار دهید.

ابزارهای توصیه شده: Evernote، Notion، OneNote، Apple Notes، Bear

ابزارهای نقشه برداری ذهنی

نقشه ذهنی یک ابزار دست کم گرفته شده در بهره وری است. به بیان ساده، نقشه ذهنی تصویری از نحوه عملکرد مغز شما است. این به سادگی فرآیند تفکر درخشان مغز را به تصویر می کشد.

وقتی صحبت از طوفان فکری به میان می‌آید، نقشه‌برداری ذهنی می‌تواند بازی را تغییر دهد، اما قدرت آن بسیار فراتر از آن است. مدیریت پروژه، یادداشت برداری، تعیین هدف، ایجاد محتوا، یادگیری زبان، تصمیم گیری، فقط به نام چند مورد، همه نامزدهای خوبی برای نقشه ذهنی هستند.

ابزارهای پیشنهادی: iThoughts، XMind، MindNode، iMindMap، MindMeister

مرحله 9. دستیاران خود را شناسایی کنید

هزاران برنامه می‌توانست در اینجا فهرست شده باشد، اما من فقط می‌خواهم سه ابزار دیگر را برجسته کنم.

سرویس ابری

یک سرویس ابری قابل اعتماد مکان مناسبی برای ذخیره اسناد شماست. فضای ذخیره‌سازی ابری به کار از راه دور، اشتراک‌گذاری آسان اسناد و پشتیبان‌گیری خودکار کمک می‌کند تا هرگز نگران از دست دادن اطلاعات نباشید. به خطر انداختن حریم خصوصی شما دیگر یک خطر معتبر نیست – احراز هویت دو مرحله ای و سایر ابزارهای امنیتی تضمین می کند که حریم خصوصی شما محافظت می شود.

ابزارهای پیشنهادی: Dropbox، Google Drive، iCloud، MS OneDrive

ابزارهای گسترش دهنده متن

یک برنامه بسط دهنده متن امکان استفاده از اختصارات (قطعه های از پیش تعریف شده) را می دهد که به صورت متن کامل باز می شوند. ابزار بسط دهنده متن به طور جدی اقدامات اضافی را حذف می کند: دیگر لازم نیست بسیاری از عبارات رایج را تایپ کنید. فقط برای تمام قالب های ایمیل، عبارات پرکاربرد، پیوندها و آدرس ها قطعه هایی ایجاد کنید تا کار خود را خودکار کنید.

ابزارهای پیشنهادی: PhraseExpress، TextExpander، Breevy

ابزارهای تقویم

تقویم یک سلاح مخفی در جعبه ابزار شماست. از تقویم خود برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های مربوط به زمان، اقدامات ویژه روز و اطلاعات مربوط به روز استفاده کنید.

ابزارهای توصیه شده: iCal، Google Calendar، MS Outlook

کارشناسان می گویند که ابزاری که انتخاب می کنید مهم نیست. با این حال، فکر می کنم مهم است که ابزارهایی را که دوست دارید با آنها کار کنید پیدا کنید. با این حال از تله جابجایی بین ابزارها اجتناب کنید، زیرا می تواند به طور جدی بهره وری شما را تضعیف کند.

مرحله 10. دیوانه وار آزمایش کنید

رویکرد بهره وری شخصی (PP) را از مرحله 5 به یاد دارید؟ تمام نکات بهره وری اگر متناسب با نیازهای فردی شما باشد، بهترین کار را خواهند داشت. و تنها راه برای رفع این نیازها آزمایش، آزمایش و آزمایش است.

توجه داشته باشید که بسیاری از آنچه بهره‌وری وعده داده می‌شود، نتایج موفقیت‌آمیز است، در حالی که اکثر روش‌ها کاملاً منطقی به نظر می‌رسند. چیزی اشتباه است، اینطور نیست؟

وظیفه شما این است که بفهمید چه چیزی برای شما مفید است.

اکنون زمان آن است که راز  بهره وری را فاش کنیم…

راز مخفی برای افزایش بهره وری شما

در زیر، مراحلی را که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، خلاصه کردم. لطفاً توجه داشته باشید که من لیست را با دو مورد تکمیل کردم: مرحله 0 و مرحله 11. اگرچه آنها انتخاب های خوبی برای خدمت به عنوان رمز مخفی برای بهره وری هستند – و در واقع بسیار مهم هستند – به زودی متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. …

مرحله 0. تصدیق کنید که بهره وری اغلب بر اساس عقل سلیم است

مرحله 1. سیستم بهره وری خود و قابل اعتماد خود را بسازید

مرحله 2. سلاح خود را انتخاب کنید – مدیر وظیفه خود را پیدا کنید

مرحله 3. سیستم خود را حفظ کرده و سفارشی کنید – یک بررسی منظم انجام دهید

مرحله 4. عادات شادی را توسعه دهید

مرحله 5. روال صبحگاهی خود را تنظیم کنید

مرحله 6. ایمیل و رسانه های اجتماعی را صبح از بین ببرید و به جای آن کارهای مهم را انجام دهید

مرحله 7. تبعیض قائل نشوید، فقط وظایف، فعالیت‌ها و تعهداتی را که می‌توان بدون هیچ پیامد جدی رها کرد، حذف کرد.

مرحله 8. سه تفنگدار را شناسایی کنید – یک ابزار مدیریت کار، یک برنامه یادداشت برداری، و یک ابزار نقشه برداری ذهن

مرحله 9. دستیاران خود را شناسایی کنید – یک سرویس ابری، یک برنامه توسعه دهنده متن و یک تقویم

مرحله 10. دیوانه وار آزمایش کنید

مرحله 11. در بازی بمانید و آزمایش کنید

اگر بخواهم یک توصیه و تنها یک توصیه برای افزایش بهره وری خود داشته باشید، می گویم که به تقویم خود احترام بگذارید و از ساعات صبح، خود را به کار بگیرید.

وقتی کنترلی بر صبح های خود ندارید، از زمان مرده خود استفاده کنید. بهانه نیاورید!

10 کتاب برتر توصیه شده برای افزایش بهره وری (نه به ترتیب اهمیت)

  • The ONE Thing اثر گری کلر و جی پاپاسان
  • Free to Focus اثر مایکل حیات
  • دیپ کار توسط کال نیوپورت
  • اصل 80/20 اثر ریچارد کخ
  • هفته کاری چهار ساعت اثر تیم فریس
  • 10 گام برای بهره وری نهایی اثر مایکل اسلیوینسکی
  • Eat That Frog اثر برایان تریسی
  • معجزه 5 صبح نوشته جف سندرز
  • صبح معجزه اثر هال الرود
  • قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ
post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *